حالت روز و شب

چالش های بانک رسالت از نگاه مشتریان

چالش های بانک رسالت
با توجه به نوع فعالیت و ماهیت غیرحضوری بانک رسالت، انتظار می‌رود که خدمات آن با کیفیت بالا و رضایت مشتریان همراه باشد. با این حال، برخی از مشتریان از مشکلاتی مانند تأخیر در ارائه خدمات، روند پیچیده اعتبارسنجی، و هزینه‌های غیرمنطقی برای پیامک‌ها گلایه دارند. در ادامه به بررسی عملکرد و چالش های بانک رسالت می پردازیم.

به گزارش رویداد ۳۶۰ به نقل از مهر، بانک رسالت که از طرفی به پیشرو بودن در زمینه خدمات اعطای وام های قرض الحسنه و امتیازی به صورت غیر حضوری شهرت دارد و تنها رقیب آن در سطح بانک های موجود بانک قرض الحسنه مهر ایران است، مشکلاتی را هم در روند اعطای وام و خدمات بانکی خود دارد.

بررسی عملکرد بانک رسالت از دیدگاه مشتریان: نقاط ضعف و مشکلات شایع

در ادامه به برخی از پر تکرار ترین مشکلات بانک رسالت که باعث نارضایتی مشتریان این بانک شده است اشاره کرده ایم.

مشکل اول: تأخیر در پاسخگویی و کندی در ارائه خدمات

مشتریان این بانک از تأخیر در پاسخگویی و کندی در ارائه خدمات ناراضی هستند. به گفته یکی از مشتریان، «برای دریافت یک پاسخ ساده باید زمان زیادی را در صف انتظار سپری کنیم». این تأخیر در پاسخگویی، نارضایتی مشتریان را به همراه داشته است.

مشکل دوم: تأخیر در صدور کارت و محدودیت دسترسی به حساب

بسیاری از مشتریان با مشکل تأخیر در صدور کارت یا عدم دسترسی به موجودی خود مواجه شده‌اند. یکی از آن‌ها بیان کرده است: «پس از دو ماه از افتتاح حساب، کارت بانکی من هنوز به دستم نرسیده است و این امر باعث شده که امکان برداشت پول را نداشته باشم».

مشکل سوم: پیچیدگی در فرآیند اعتبارسنجی و دریافت وام

یکی از مسائلی که مشتریان از آن شکایت دارند، فرآیند پیچیده اعتبارسنجی و دشواری در دریافت وام است. به عنوان مثال، برخی مشتریان معتقدند که بدون فیش حقوقی یا اسناد شفاف، دریافت وام با مانع‌های زیادی مواجه می‌شود.

مشکل چهارم: نبود راهنمایی و مشاوره شفاف

مشتریان از عدم راهنمایی دقیق و شفاف و در برخی موارد برخورد نامناسب برخی از کارکنان بانک در زمان مشاوره ناراضی‌اند. یکی از مشتریان عنوان کرده است که «برای راهنمایی در مورد نقد کردن چک الکترونیکی، با کارشناسان بانک تماس گرفتم اما پاسخگوی اطلاعات کافی نداشتند».

مشکل پنجم: کسر هزینه‌های پیامک‌های غیرمنطقی از حساب مشتریان

برداشت‌های متعدد از حساب مشتریان تحت عنوان هزینه پیامک یکی دیگر از مشکلاتی است که با اعتراض مشتریان همراه بوده است. به گفته یکی از آن‌ها، بانک رسالت مبالغی بالاتر از بانک‌های دیگر بابت خدمات پیامکی کسر می‌کند، بدون اینکه شفاف‌سازی کاملی ارائه شود.

مشکل ششم: ارسال پیامک اخطار برای ضامن در صورت تأخیر یک روزه

بانک رسالت حتی در صورت تأخیر یک روزه در پرداخت اقساط، پیامک اخطار به ضامن و مشتری ارسال می‌کند که این امر موجب ناراحتی مشتریان شده است. یکی از مشتریان اظهار داشت که «این کار اعتبار و اعتماد مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد».
به‌طور کلی، به نظر می‌رسد که بانک رسالت نیازمند بهبود در زمینه‌های مختلفی مانند سرعت پاسخگویی، شفافیت خدمات، و کاهش هزینه‌های پیامکی است تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد. البته ببرسی چالش های بانک رسالت به این معنا نیست که همه ی دیگر بانک ها از این مشکلات مبرا هستند، چرا که برخی از این مسائل در اغلب بانک ها و بیشتر در بخش خدمات غیرحضوری آن ها قابل مشاهده است.
مطالعه بیشتر:
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت طلا و سکه ۲۱ دی ۱۴۰۳