حالت روز و شب

۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران / ۷۰ درصد وام ها به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود

شعب کشیک بانک مهر ایران 22 دی

غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، عملکرد بانک در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۳ را مورد بررسی قرار داد و برنامه‌ها و چشم‌اندازهای بانک برای سال‌های آینده را تشریح کرد. در حال حاضر ۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران هستند.

به گزارش رویداد ۳۶۰ به نقل از تجارت‌نیوز، فتحعلی در این نشست با اشاره به آخرین تغییرات در وضعیت مالی بانک مهر ایران، گفت: بانک مهر ایران اخیراً سرمایه خود را از ۸.۴ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده است. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران تأمین شده است.

۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران

وی در خصوص تعداد مشتریان بانک مهر ایران گفت:

در حال حاضر این بانک حدود ۲۰ میلیون مشتری دارد که معادل یک‌چهارم جمعیت کشور است. این رقم نشان‌دهنده استقبال گسترده از بانکداری اسلامی و قرض‌الحسنه است. هدف ما افزایش این تعداد به ۴۰ میلیون نفر است.

مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه به وضعیت شعب و کارکنان این بانک پرداخت و اظهار داشت: بانک مهر ایران در حال حاضر دارای ۵۱۳ شعبه است که تنها ۶ درصد از آن‌ها در تهران قرار دارند. با توجه به تمرکز بالای منابع اقتصادی در تهران، قصد داریم منابع بیشتری را به استان‌های کم‌برخوردار منتقل کنیم. همچنین، در حال حاضر سه هزار و ۲۶۷ نفر در بانک مهر ایران مشغول به کار هستند که ۲۵ درصد آن‌ها در ستاد مرکزی و ۷۵ درصد در شعب بانک مشغول به فعالیت هستند.

۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران

در حال حاضر ۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران هستند

فتحعلی همچنین به رشد و عملکرد بانک در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود:

از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ آذر، این بانک ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار فقره وام پرداخت کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است. این نشان‌دهنده موفقیت بانک در تأمین مالی نیازهای مشتریان است. علاوه بر این، در سال‌های اخیر رشد منابع ما چشمگیر بوده است. به‌عنوان مثال، در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ رشد منابع بانک ۴۷ درصد بوده که این رشد بسیار بالاتر از متوسط رشد ۱۸ درصدی سیستم بانکی کشور است.

۷۰ درصد وام ها به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود

مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه سخنان خود به تأکید بر خدمات غیرحضوری اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بانک مهر ایران فراهم‌آوردن بسترهای مناسب برای خدمات غیرحضوری است. در حال حاضر، ۸۰ درصد از افتتاح سپرده‌های بانک از طریق موبایل بانک و پلتفرم‌های آنلاین انجام می‌شود و ۷۰ درصد وام ها نیز به صورت غیرحضوری به مشتریان پرداخت می‌شود.

وی در پایان به برنامه‌های راهبردی بانک مهر ایران برای سال‌های آینده اشاره کرد و افزود:

در برنامه‌های جدید بانک، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، به نیازهای جدید مشتریان پاسخ خواهیم داد. این تغییرات شامل بهره‌برداری از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، بلاک‌چین و متاورس است.

فتحعلی همچنین از تصمیم بانک برای ورود به بازار ارز خبر داد و افزود: برنامه داریم در سال آینده شعب ارزی بانک مهر ایران را راه‌اندازی کرده و وارد بازار ارز شویم.

مطالعه بیشتر:

انتهای پیام

یک نظر

  • 🔏 You have 1 email # 394. Read >>> https://telegra.ph/Message--2868-12-25?hs=05af68c558893c046bef6ebca8deddfd& 🔏

    u190t6

    1403-10-20 در 15:40
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    قیمت طلا و سکه ۲۱ دی ۱۴۰۳