امضای تفاهم‌نامه نه به تصادف با حضور وزرای بهداشت و ارشاد

امضای تفاهم‌نامه نه به تصادف با حضور وزرای بهداشت و ارشاد

وزرای بهداشت و ارشاد با امضای تفاهم‌نامه نه به تصادف گامی مهم در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی جاده‌ای برداشتند. جزئیات تفاهم‌نامه را در ادامه مطلب مطلعه کنید.

در این تفاهم‌نامه همکاری‌های مختلفی از جمله تولید و انتشار محتواهای آموزشی و تبلیغی برای ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و کاهش حوادث جاده‌ای پیش‌بینی شده است. این پویش ملی که به مدت 2 ماه از ابتدای اسفند 1403 آغاز شده، با هدف اصلاح رفتارهای رانندگی و کاهش تلفات جاده‌ای به مرحله اجرا درخواهد آمد.

همکاری وزارت بهداشت و ارشاد برای فرهنگ‌سازی ایمنی جاده‌ای

به گزارش رویداد 360؛ در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تصادفات جاده‌ای، تفاهم‌نامه همکاری مربوط به پویش «نه به تصادف» با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه نه به تصادف با حضور وزرای بهداشت و ارشاد

این تفاهم‌نامه با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی، بر نقش مؤثر رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و فضای مجازی در مدیریت افکار عمومی تأکید دارد.

متن کامل تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

«تفاهم نامه
در راستای دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تصادفات جاده‌ای از سوی همه نهادهای متولی امر به منظور فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه در این زمینه و بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، الکترونیک و فضای مجازی برای مدیریت افکار عمومی، این تفاهم¬نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و توسعه همکاری مشترک در زمینه فرهنگ سازی در چارچوب قوانین و مقررات کشور از طریق ایجاد کارزار ملی «نه به تصادفات» با شرایط زیر مورد موافقت قرار گرفت و منعقد گردید.

ماده 1: هدف

پویش ملی نه به تصادف! ایمنی و سلامت سفر با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شده و تحقق اهداف آن مستلزم عزم ملی و تلاش همه جانبه برای اصلاح وضعیت فعلی است. بی‌تردید رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش به سزایی در اصلاح فرهنگ رانندگی و ترویج آموزش‌های لازم در این زمینه خواهد داشت و ان‌شاالله با ایفای نقش خود در تنویر افکار عمومی، برای پیشگیری از بروز این خسارات راهگشا خواهند بود.

ماده 2: محورهای همکاری

  1. همکاری در زمینه تولید و توزیع محتواهای مرتبط با موضوع پویش ملی نه به تصادف! ایمنی و سلامت سفر
  2. همکاری در زمینه به اشتراک گذاری محتوا شامل اطلاعات، دانش، داده و عقلانیت
  3. همکاری در زمینه انتشار محتوا در بستر رسانه‌های چاپی، الکترونیکی و فضای مجازی
  4. همکاری در زمینه تولید و انتشار محتواهای تبلیغی آموزشی با محوریت اصلاح فرهنگ رانندگی و ایمنی سفر

ماده 3: مدت تفاهم نامه

این تفاهم نامه به مدت 2ماه از ابتدای اسفند ماه 1403 تا 31 فروردین 1404 دارای اعتبار اجرایی بوده و تمدید آن با موافقت کتبی طرفین انجام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

یک نظر

  • تعداد قربانیان تصادفات جاده ای در نوروز / ضرورت پایبندی به فرهنگ رانندگی - پایگاه خبری تحلیلی رویداد 360

    […] […]

    1403-12-16 در 12:07
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *